Friday, March 18, 2011

study sebab nak pass final or sebab nak pandai?

Tiap kali tinggal beberapa hari nak exam baru la terhegei-hegei (danish yang cakap macam ni) nak study.
Ya, aku lah orang yang macam tu sebab terbawak2 sangat style study masa diploma dulu. Diploma boleh la buat macam tu, sekarang degree buat macam tu, mau berdesing telinga masa dapat result nanti. =.="

Persoalannya sekarang, adakah kita study sebab nak pass final atau sebab nak pandai
Haa..pikir-pikir..hmm..
Kalao jawapan aku, aku rasa aku study sebab nak pass final. Janji lepas 3.0 pointer ke atas,boleh?
Sebab sem depan for sure aku dah tak ingat satu hape dah ape aku belajar sem ni. Teruk? YA!
Sangat teruk. Walaupun aku tau perangai tu teruk, tapi aku buat jugak. Damn!

So, aku salute lah orang yang jenis study tok pandai. Contoh yang aku dapat lihat, boyfriend Adda-Syafiq.
Ko tanya la mamat ni nak kira satu2 benda tu macam mane pun, contoh soalan calculus ke, most of the time dia boleh selesaikan la. Bagus kan? Aku hari2 berdoa agar daya ingatan aku ni kuat supaya aku jadi orang yang study nak pandai bukan sekadar nak pass exam. Amin =)

All the best to all UNITEN students!!






No comments:

Post a Comment